sommario dei post

martedì 30 agosto 2016

§ 246 300816 Q. Farsetta: 'Hi focu nta panza!'. Per la serie: 'acqueforti marinote'.

Il signor Quintino Farsetta vive a ..., in provincia di Varese (spero con ciò di non violare la sua vita privata: mi perdonerà, immagino), ben lontano dalla sua amata Marina, dove credo abbia vissuto pochi anni, ma sufficienti ad imprimere nella sua sensibilità ricordi ed immagini indelebili. Spesso ce ne offre, su 'Note di dialetto cirotano', un saggio brevissimo, quasi saettante, come le ali destre dei campionati che furono (mi concedo questo paragone), fatto di poche righe che non necessitano nemmeno di troppa fantasia... tutt'altro: nei nostri paesi (e Cirò Marina non si sottrae a questa regola) abbiamo visto e sentito 'cose che voi umani'...
Quintino rappresenta un po' la categoria di noi (così ci definisco) 'stravijati', che nelle mie intenzioni, qui, significa semplicemente 'coloro che per un motivo o l'altro hanno vissuto, tutta o in parte, la propria esistenza in un posto che in origine era un 'altrove', e che tale, molto spesso, è rimasto. Nessuna accezione negativa per la definizione 'stravijati', quindi.
Per la cronaca, non conosco personalmente Quintino, ma, come quelli che hanno comuni radici, credo di 'saperlo': non è difficile. 
Mo' avasta ccu sa tòtula, e leìti, si volìti.
Cià.
                                             ********************************************
Za' Parma appena si ricogghiva d'a Missa jiva trovann' a gaddinedda ca li faciva n'oviceddu tutti i matini. 
A gaddina scavava na fossa 'nta rina , sutti i vrichi d'u piazzolu e ci faciva l'ovu. I vicini sapivini ch' eva d'a gaddina 'e za Parma e nissunu u toccava. Za Parma u ricogghiva e su sucava friscu friscu.
Chira matina Za' Parma un trova nè l'ovu nè a gaddina. 
Addimmanna a tutti i cummari d'a ruga... gira 'ntunnu u piazzolu...
piu..piu..piu... ma a gaddina un si trova..
Oramai ha perzi i speranzi d'a trovari 
- Vo vidiri ca si l'hani arrobbata ?!Ccu tutti si stracquati ca stani venenni morti 'e fama...-
Ccu su penseru fa n'ata vota u giru d'u piazzolu e vida nu munzedduzzu 'e rina. Scava ccu nu scorpulu e scummogghia r i pinni d' a gaddina.
A povira za' Parma parica l'ha ghiaccata nu tronu. Si minta 'ncinocchiu e si caccia ri minni 'e fora e ccu tutta a raggia manna na jiestigna brutta a chini s'ha r arrobbata a gaddina.
- Signuru meu.. chini s'ha r arrobbata a gaddina meia un s'inn'he dde vidiri benu. Li vo pijiari nu malu 'nta panza ca c'è de restari...

Vicina a Za' Parma evini venuti d'a muntagna na famigghia 'e jieigghi
ca un ligavini ccu nissunu. Vasetti longhi, capiddi russi. E nessunu 'nta chira famigghia fatigava. 
A menzi jiurnu za Parma 'ntregulannu sentiva ca 'nta casa d'i jiegghi
hurriavini e parivini tutti 'mbriachi.
- U vi'... si stani mancianni a gaddinedda mea... Hi focu 'nta panza...!

A sira na murra 'e genti fujia verz' a casa d'i jiegghi. I figghi ccu ri cavizi a ri mani fujiennupi verzu u piazzoli. I fimmini arretu u lettu... cacaredda e vommicu... U mericu....i carbuneri... nu burdellu.
Za' Parma si ricogghia 'nta nu pizzilunu ... -Signuru meu perdunimi...ma penzica l'è cota a jiestigna mea....

Chidè ch'eva successu...!? Ca i jiegghi s'avivini manciata a gaddina 'e za Parma... ma ccu funci c'avini trovati a ra Sila, ca l'aviini 'ntossicati a tutti.

I genti d'a ruga mò stani attenti a za Parma : -Stapitivi accorti ca i jestigni soi cogghini.


Nessun commento:

Posta un commento